perjantai 21. heinäkuuta 2017

Sisustusta pikkurahalla: kootut kirpparihuonekalut!

Vaikka rakastankin sisustamista, en halua käyttää siihen suuria summia. Suurimman osan huonekaluistani olen haalinutkin kirpputorilta tai tori.fi:stä. Läheiseni myös tietävät viehtymykseni vanhaan tavaraan, joten usein saan myös heiltä ihania juttuja tuunattavaksi. Tähän postaukseen olen koonnut parhaita pikkurahan sisustusjuttujani.


Olohuoneesta löytyy useampikin loistava pikkubudjetin huonekalu. 

 Sohvan olen ostanut uutena, mutta tämän sohvapöytänä toimivan arkun olen alun perin saanut siskoltani. Se oli alkujaan valkoinen, mutta piristin sitä vähän jämämaaleilla.

Tämä lipasto on yksi suosikkituunauksistani! Olen ostanut sen tori.fi:stä 90 euron hintaan, ja se on Ikean Hemnes-mallistoa. Maalasin sen ja vaihdoin vetimet.

Olohuoneesta löytyy myös tämä pieni työnurkkaukseni. Työpöytä on alkujaan ollut peilipöytä, ja olen sen ostanut kirpputorilta 20 eurolla. Se oli niin kaunis sellaisenaan, etten tehnyt sille muuta kuin pyyhin pölyt. Jakkara on mummon peruja. Lokerikon olen ostanut kirpparilta 4 eurolla, maalannut ja somistanut pitsillä. Monstereiden kuvat on maalannut eräs pikkusiskoni kaveri, ja niidenkin kehykset ovat kirpparilta.

Ruokailuhuoneesta löytyy toinen suosikkituunaukseni, ruokapöytä ja eri väriset pinnatuolit. Pöydän ja kaksi pinnatuoleista olen ostanut tori.fi:stä 15 eurolla. Ne olivat alkujaan puun väriset. Kaksi muuta pinnatuolia ovat äidin äidiltä saadut.

Ruokailuhuoneen nurkasta löytyy myös tällainen kirpparilöytö, niitä harvoja, jotka olen ottanut käyttöön sellaisenaan kun ne on ostettu. Tästä köydyin peräti 60 euroa, mutta täyspuisena se on hintansa väärti.

Toisesta ruokailuhuoneen nurkasta löytyy tämä kustavilaistyylinen kaappi, joka on ensimmäisiä tähän taloon ostamiani huonekaluja. Se on myös päässyt käyttöön sellaisenaan, ja se on myös kalleimpia käytettynä ostamiani huonekaluja. Sen ostin huuto.netistä 160 euron hintaan. Pienen vaaleanlilan kaapin olen ostanut kirpparilta viidellä eurollla ja maalannut jämämaalilla.

Eteisestä löytyy yksi harvoja valkoisia huonekalujani. Tämän pienen senkin olen saanut äidiltä, ja sen nurkasta löytyy äidin edesmenneen koiran hampaanjälkiä vähän enemmänkin :)

Kuistin pieni senkki on saatu ilmaiseksi roskiskuormasta ja maalattu.

Keittiössäni ei alun perin ollut yhtään laatikkoa, joten ostin sinne kaksi vanhaa Lundian yöpöytää, maalasin ne ja laitoin päällekkäin laatikostoksi.

Tämä alun perin ruskea hylly on löytynyt kirpputorilta kahdella eurolla.


Turkoosilla maustehyllyllä oli puunvärisenä hintaa kirpputorilla 50 senttiä.

 Keittiön räsymatto on isän äidin peruja ja pieni pöytäryhmä on osaksi Ikeaa, osaksi äidin äidiltä. Mäntyisen pöydän olen ostanut Ikean poistopuolelta kympillä ja maalannut. Pinnatuolit olen saanut mummolta.

 Yläkertaan meneviä rappusia koristaa tämä kukkapylväs, jonka olen saanut äidiltäni. Sen on tehnyt äitini pappa. Tämäkin oli alun perin ruskea, mutta muuttui käsittelyssäni vähän hempeämmän väriseksi, jotta se sopisi paremmin kotiini.

Tämän makuuhuoneen pikkulipaston äitini on ostanut kirpputorilta minulle.

Pienen yöpöydän olen saanut siskoltani.

Tämäkin piianpeili on alun perin kirpputorilta. Ruskea maali sai väistyä pastellisävyjen tieltä.

Kylppäristä ei kauheasti kierrätyskamaa löydy, mutta jotain sentään! Tämä mummoni vanha pullavati muuntui pesuainetelineeksi kirpparilta löydetyn amppelin avulla.

Tätä postausta tehdessäni alkoikin sormet syyhyämään kirpparikierrosta ajatellen! Ensi viikon ehdin onneksi lomailla töistä, joten toivoa on päästä tekemään kirppareille uusia löytöjä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

15 kommenttia:

  1. Kivoja ja kauniita huonekaluja! Hienoa kun osaat ja jaksat kunnostaa ja maalata huonekaluja...itseltä puuttuu rohkeus käydä isompien huonekalujen kimppuun, kun en ole niitä koskaan tuunannut...eli ovat saaneet olla sellaisia kuin ovat kirppikseltä tai muuten saatuina tulleet. Jotain pikku hyllyjä ja jonkun jakkaran olen maalannut ja muita pikku tuunauksia tehnyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Noista pienistä onkin hyvä aloittaa, niistä oppii tarpeelliset niksit eikä tuo isompienkaan tuunaaminen niin vaikeaa ole :)

      Poista
  2. Siis aivan mahtavia tuunauksia. Olisipa itselläkin aikaa, viitseliäisyyttä ja osaamista tehdä tuollaisia.

    VastaaPoista
  3. hei! pitkästä aikaa kävin lukemassa blogiasi, ja huomasin että olet nyt hevosenomistaja:), onnea paljon, käsissäsi näyttää olevan kultakimpale!!!kaikkea hyvää teille, ja päivittelethän myös hevos-ja koirakuulumisia..;)
    t.heppa-ja russelitäti sari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Lupaan päivitellä myös heppa- ja koirakuulumisia välillä :)

      Poista
  4. Kaikkea kivaa olet löytänyt tai saanut. Niistä on tullut kuin uusia, kun olet jaksanut maalailla ihanan värisillä väreillä.
    Tykkään kovasti.

    VastaaPoista
  5. Oi miten ihania "tuunailuja" oletkaan saanut aikaiseksi...niin upeita!! ja voi miten kaunis koti♥ Mukavaa viikonloppua sinne!!

    VastaaPoista
  6. Muodostavatpa kauniin kokonaisuuden kaikki kotisi eri värit!

    VastaaPoista
  7. Ihania tuunauksia ja muutenkin olet kyllä tehnyt hyviä löytöjä. Sulla on sisustussilmää! Mukavaa alkanutta viikkoa! ☺

    VastaaPoista
  8. Tosi makeita tuunauksia kaikki, mut tuohon lipastoon ja arkkupöytään mäkin ihastuin!

    VastaaPoista